החכי"ת הדתית עליזה לביא נגד חוק הכשרות

    שלמה בן יוסף 1 Comment on החכי"ת הדתית עליזה לביא נגד חוק הכשרות
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת חוק חדשה של ח"כ הרב אלי בן דהן, סגן השר לשירותי דת מציעה לתת לפקחי כשרות סמכויות מורחבות כדי למנוע הונאות בכשרות. מי שמתנגדת להצעת החוק היא חכי"ת מגדירה את עצמה כשומרת מצוות – עליזה לביא מיש עתיד.

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית היא אומרת כי מטרת החוק הוא להילחם בכשרות הפיראטית. "אני שואלת: אם המטרה היא להילחם באלו שמזייפים תעודות כשרות של הרבנות אז אני אתו. אבל המהלך של סגן השר הוא נגד אנשים שאין להם תעודת כשרות אבל המקום בבעלותם כשר. הסתובבתי עם משפחתי במחנה יהודה, שם ראיתי חנויות שאין בהם תעודה אבל המסעדה כשרה. זו תוצאה של מיזמים מאנשים שנפשם נקעה מהרבנות אבל מקומם כשר.

    "בן דהן רוצה לצאת נגדם" אומרת לביא "ואני לא אתן לזה. אני רוצה שיעזבו את המיזמים הקהילתיים הללו. אני הגשתי הצעת חוק שמבקשת להסדיר את מערך הכשרות ולתת שיווק".

    סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן מתגונן על הדברים ואומר לבצלאל קאהן כי דבריה של ח"כ לביא מופרכים: "לציבור יש אמון בתעודת הכשרות של הרבנות, וזה לא נוגע לשאלה שאני בא לתקן. אני בא לעזור לצרכנים שרואים תעודת כשרות וסומכים עליה, במקום שהתעודה לא ברת תוקף ועדיין נמצא ותלויה על הקיר, או מקרים כמו יין נסך עם מדבקה שהוא לא כשר ובעל עסק הדביק על הבקבוק מדבקה שהוא כשר בהשגחת הרבנות הראשית.

    יש הרבה עסקים שיש להם השגחה עם תעודת כשרות ומעבר לרחוב יש עסק בלי תעודת כשרות וכותב על המקום שלו כשר. כדי להגן על האנשים הללו אנו נותנים סמכויות ליחידת האכיפה של הרבנות הראשית, שיקחו מוצרים שיהוו מוצג משפטי. כבר קרה שמצאו מקרים של זיוף והונאה אבל היה אסור לקחת את הדברים הבעייתים, או להוריד את התעודה מהקיר, את זה אנו רוצים לתקן. אני מתכוון להביא עוד תיקונים כדי לחזק את מעמד הכשרות בישראל. להפריד בין המשגיח והמושג ועד דברים טובים".

    "הייתי מצפה מח"כ לביא שתסייע לחזק את הפיקוח על הכשרות ולא תתקוף את היוזמה" אמר סגן השר בסיום דבריו.

    האזינו לשיחה המלאה עם ח"כ לביא ועם סגן השר הרב בן דהן



    1 תגובות

    מיין תגובות